METZ - Up On Gravity Hill
Jedna z desek roku 2024, ke které se od jejího vydání pravidelně vracím. Trojlístek dospělých punkáčů z Toronta do svého posledního alba nalámal přístupné noiserockové hitovky plné romantiky i grungového surealismu.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Fenomén THE HIVES jako severoevropské kapely, která nezadržitelně zdolává americký kontinent svým velmi přímým rock‘n’rollem, zdá se stále narůstá. Naší republice se však tato horečka zatím zdatně vyhýbá. V těchto dnech vychází třetí řadovka „Tyrannosaurus Hives“ , která by měla úspěšně navázat na průlomové album z roku 2000 „Veni Vidi Vicious“.
Už když jsem si poprvé v obchodě pustil toto CD, hned při prvním tracku „Abra Cadaver“ mi rozjařeně naskočil na tváři úsměv. Skvělá práce s melodikou, která musí rozveselit snad i toho nejzapřísáhlejšího zastánce hudební vážnosti. THE HIVES vpadli do alba velmi intenzivně, rychle a navíc i s rozjařenými tvářemi. Skladba „Abra Cadaver“ budí dojem jakoby byla složená pro doprovod kreslených seriálů od Walta Disneye. Když už nic, tak tuhle věc prostě musíte slyšet. Následuje stejně zdařilá „Two Timing Touch And Broken Bones“. Přestože jsou THE HIVES rock’n‘rollovou kapelou pro pobavení, jejich sound je velmi tvrdý a zvuk v nejvyšší možné kvalitě. Třetí skladba „Walk Idiot Walk“ je rockáčská riffařina, takoví punkověji znějící AC/DC. Do stejné škatulky se dají zařadit i songy „B Is For Brutus“ a „Antidote“. Strojově přesná a rovná rytmika, nad ní kytarové záseky a vytí floutka postiženého virem neposednosti – Pelle Allmquista, jenž jako jeden z mála v této kapele nezápasí s obezitou.Ve skladbách jsou často kytarové riffy obohaceny jakýmsi syntezátorovým metronomem hrajícím tytéž tóny, nebo glam rockovými retro zvuky počátku 70-tých let např. různé kabaretní smyčce ve stylu T-REX. Ty se objevují zejména v „Diabolic Scheme“, která je spolu s „A Little More And Little You“ jedinou pomalejší skladbou celého kompletu. „Diabolic Scheme“ je navíc věcí, která dává výrazně vzpomenout na berlínské kooperace Iggyho Popa s Davidem Bowiem na Popových sólovkách „The Idiot“ a „Lust For Life“. Zbytek alba je velmi svižný, melodický a zároveň razantní. Takže „No Pun Intended“, „See Through Head“, ale hlavně „Missing Link“ a „Love In Plaster“ jsou poctivé rock’n‘rollové jízdy inklinující k době divokých večerů v tančírnách první poloviny 60-tých let. Kapela v nich zkrátka nepoleví ani na vteřinu a drhne si svou písničku neohlížejíc se po nikom. A tak mě napadá, jestli oni tady z oněch dávnejch časů nezůstali. Od muziky té doby se však THE HIVES liší současným velmi tvrdým zvukem obsahujícím vlivy punku. I tak doporučuji milovníkům sak, kravat, naleštěných střevíčků či bělostných psích deček...
THE HIVES potvrdili svou pozici velmi silnou, jednoduchou, melodickou a zároveň tvrdou kolekcí dřevního rock’n‘rollu, ozdobenou intenzivním projevem grázlíka za mikrofonem, Pelle Almqvista. Nejpozitivnější kus muziky co jsem měl letos možnost slyšet.
9 / 10
Pelle Almqvist
- zpěv
Nicholaus Arson
- kytara
Vigilante Carlstrom
- kytara
Dr.Matt Destruction
- baskytara
Chris Dangerous
- bicí
1. Abra Cadaver
2. Two Timing Touch And Broken Bones
3. Walk Idiot Walk
4. No Pun Intended
5. A Little More For Little You
6. B Is For Brutus
7. See Through Head
8. Diabolic Scheme
9. Missing Link
10. Love In Plaster
11. Dead Quote Olympics
12. Antidote
Lex Hives (2012)
The Black And White Album (2007)
Tussles In Brussels (DVD) (2005)
Tyrannosaurus Hives (2004)
Veni Vidi Vicious (2000)
Barely Legal (1997)
Vydáno: 2004
Vydavatel: Universal Music / Polydor
Stopáž: 29:59
Produkce: Gunnerfeldt And THE HIVES
-bez slovního hodnocení-
Jedna z desek roku 2024, ke které se od jejího vydání pravidelně vracím. Trojlístek dospělých punkáčů z Toronta do svého posledního alba nalámal přístupné noiserockové hitovky plné romantiky i grungového surealismu.
To dojení vyschlého writer’s roomu je do nebe volající. Nových nápadů je pomálu, zato jsou rozmazané na dvojnásobek. Nekonečné plebiscity jsou ubíjející, nové hry vizuálně průměrné a když se to rozjede, přijde očekávatelný cliffhanger. Opouštím hru!
Tahle americká parta zní úplně jako revival starých JUDAS PRIEST, i ten vokál jako by patřil samotnému Halfordovi. Je to taková zasmrádlá mršina, ale překvapivě mě celkem bavilo si to poslechnout. Jestli do toho půjdu podruhé ale fakt nevím, spíše ne.
4 disky. 58 skladieb. 75-stranový booklet. Len CD a LP, žiaden streaming. Steven Wilson sa vybral zboriť mýtus, že 80’s boli umeleckou pustinou: Od THE CURE a JOY DIVISION po zabudnuté britské spolky, funguje to na ploche vyše 5 hodín. Povinné počúvanie!
Dobre to robí táto švédska superskupina. Melodický death metal vo veľmi prístupnej, niekto by zbytočne hanlivo povedal kolovrátkovej, forme. Na druhom albume v ešte zrelšej a lepšej podobe. Teším sa na ich tohtoročné koncerty!
Daniel Cavanagh asi chtěl stvořit Anathemovské album, ale utopil se v klišé. Příjemně to odsýpá a zvuk i provedení se dají těžko kritizovat, ale je to tak nepůvodní a otřepané, že to úplně kazí emoce, které by jinak určitě fungovaly. Sem se vracet nebudu.
Rumunský doom metal s hlasem tak hlubokým, že i basa je proti němu mandolína. O to výraznější je, když mu do duetu hraje flétna. Jde ovšem o kvalitní nahrávku, kapelník svého času bubnoval u SHAPE OF DESPAIR a lecčemu se tam přiučil.